top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תליאור אברמוב

פיתוח קול - למה זה טוב?

עודכן: 27 בינו׳ 2021

תודה רבה להילה בן דוד ששתפה אותנו בטיפים שלה הצטרפו לקהילה שלה בפייסבוק - הילה בן דוד - כלים לזמרים להגדלת הפרנסה


הרבה מורות פיתוח קול יחלקו עלי ויאמרו שצריך לקחת שיעור קבוע ברמה השבועית כדי לשמר ולשבח את הקול.

אני דווקא חושבת שלא חייבים לקחת שיעורים קבועים אצל מורה פיתוח קול.

משמעת עצמית של אימונים אישיים ברמה השבועית (או היומית למי שיש אפשרות) - יכולה לעשות פלאים. ואחת לחודש או מתי שיש צורך - אפשר להגיע לאיש מקצוע כדי לעבוד על דברים נוספים... להוסיף כלים או טכניקה.

כלל הברזל שלי הוא רק: לוודא שכלום לא כואב כששרים ומתאמנים לבד. אם כלום לא כואב - זו הדרך של הגוף והקול שלכם לומר לכם שאתם עובדים נכון. אם כואב - אתם עדיין לא בשלים לעבוד לבד. וכדאי פשוט לעבוד ולהתאמן על מקומות, טכניקות ותרגילים בקול שנמצאים רק באיזור הנוח שלכם עד שכן תגיעו לשיעור ואז תוכלו לעבוד תחת פיקוח על מה שמפריע או מעכב קולית.


אני למדתי בחיים - ששינוי יכול להיווצר ברגע.

רגע אחד קטן ובודד, שמפיל אסימון גדול. רגע שבו יש לך פתאום כלי אמיתי שיכול לשמש אותך ברגע של מצוקה או עכבה, ואז פתאום - בום! הכל שונה.

האם באמת באמת -זה כל מה שהיה נדרש כדי לחוות את ההצלחה על המכשול הזה? בהרבה מקרים כן. וזה היופי.

פעם שמעתי סיפור שממש ממחיש את הסיטואציה: יום אחד התקלקלה מכונה באיזה בית עסק. אותו בעל עסק הזמין מומחה שיפתור לו את המצוקה שתקעה את כל העסק שלו. אותו מומחה הגיע, הביט במכונה לכמה רגעים, לקח פטיש והיכה קלות במכונה.

תוך כמה רגעים המכונה חזרה לעבוד כמו חדשה. בעל העסק הודה מקרב לב למומחה ושאל אותו: "כמה אני חייב לך?" המומחה ענה: " 500 שח." בעל העסק השיב: "500 ש"ח? אבל לא שהית פה יותר מ 5 דק'."

המומחה ענה: "אתה לא משלם לי לפי זמן השהות שלי אצלך. אתה משלם לי על הניסיון והמומחיות שלי בלאבחן בדיוק איפה הבעיה במכונה שלך, ועל כך שידעתי בדיוק היכן להכות בה ובאיזו זוית - על מנת לתקן אותה באפס זמן."

כבר עבר לו חודש מאז שיצאה הבשורה שאני מעבירה שיעורי פיתוח קול פרטיים. (בשורה שהמתינה בסבלנות למעלה משלוש שנים, עד שהגיע רגע בו יכולתי לתת לה סופסוף אור ירוק.)

אז מה קרה בחודש הזה? אברהם, פרנסואז, שרה, שרית, נופר ונעמי - הגיעו אלי. חלקם גם יותר מפעם אחת.

למה הם הגיעו?

אחד הגיע כי רצה לדעת לבחור לעצמו שירים נכונים שיוציאו אותו טוב יותר החוצה. אחת הגיעה כי רצתה לעבוד על אלבום שעומדת להקליט. אחת הגיעה כי רצתה להרחיב את המינעד שלה. נוספת הגיעה כי רצתה לשיר גדול וחזק יותר, עם יותר ביטחון. ועוד ועוד...

אז מצאתי את עצמי עם כל אחד ואחת, עובדת על משהו אחר לגמרי! זה הזכיר לי כמה יופי, חשיבות ומשמעות יש בעבודה אישית של אחד על אחד, רגעים שבהם הכל נתפר למידות האישיות והמדויקות של הזמר שהופיע כאן.

אז שיעורים אישיים החלו,

והרבה מהזמרים פתאום הבינו אחרי שיעור אחד בלבד, היכן העקב-אכילס שלהם, ומה לעשות כדי להתגבר עליו מיד.

לדוגמא - אם מדובר באיך לפגוע בקלות בצלילים גבוהים מבלי להסס, אם מדובר בלהצליח לדייק בצלילים לכל רוחבו של המינעד ביציבות, אם מדובר באיך להפיק צליל שלם וגדול יותר באופן כללי (תיבת תהודה), ואם זה לעבוד על הגדלת הביטחון ברמת השירה והנוכחות הבימתית.

ובמילים שלהם זה נשמע כך (לא נגעתי) :

* "תודה רבה על התובנות, הלימוד והקידום. הילה שופעת ידע ומעניקה אותו באהבה. היא מקסימה ומלאת אנרגיות טובות. מנטורית של ממש!" (אברהם) * "וואי היא מורה מעולה מעולההה! אני ממש שמחה שבאתי. הילה יודעת על מה לעבוד בזמן הנכון ואיך לגרום לי להגיע לטכניקה בכל מיני דרכים מעולות עם דמיון." (שרה) * "היה ממש טוב שהלכתי, זה היה חשוב" (פרנסואז) * "היה כיף ברמות.. היא תותחית! שווה את הנסיעה ושווה כל שקל" (שרית)

אספתי לכם כמה שאלות שחזרו על עצמן בהקשר של השיעורים האישיים איתי:

1. האם ניתן לייצר התקדמות או שינוי משיעור אחד בלבד? או בכמה שיעורים ספורים?

התשובה שלי היא בוודאי שכן. והתיאוריה שלי שמגבה אותה, היא בדיוק נגזרת מהמסר בסיפור שהנחתי כאן לפניכם.

2. מה ניתן לקבל בשיעורים האלה?

אני עובדת על מה שחשוב לזמר לעבוד עליו ולקבל. על הסיבה שלשמה הוא הגיע. זו גם הסיבה שאני דואגת לתשאל כל זמר לפני שהוא מגיע לשיעור, על מה חשוב לו לעבוד ומה הוא שואף להשיג בשיעור.

נתקלתי בחיי במורות לפיתוח קול שעובדות על שטאנץ קבוע עם שיטה שהן לא זזות ממנה. הן לא מוכנות לסטות ימינה או שמאלה לפני שהן מעבירות זמר תהליך מסויים.

אני, באופן אישי, פחות עובדת כך. אני מאד משתנה ומתאימה את עצמי לזמר שעומד מולי ויש המון זרימה ופתיחות בדרך העבודה שלי במהלך השיעורים.

לטענתי, הרי כל זמר מגיע עם רצונות אחרים ומטרות שונות, עם יכולות אחרות, מעכבים רגשיים שונים, מגיע מאקולוגיה אחרת, ועם טכניקה אחרת. לכן גם, אף שיעור לעולם לא יוכל להיות דומה לשני... וזה גם מה שהופך את העבודה שלי לכל כך מעניינת!!

3. על מה ניתן עוד לעבוד איתי בשיעורים של 1 על 1?

יש כאלה שמתחילים בפיתוח קול ונשארים סביב הנושא הזה של טכניקה והפקת צליל, ויש כאלה שזולגים לייעוץ אישי ברמה האומנותית (לפני מופע חדש, או כדי לעזור לבנות אותו) וגם לייעוץ ברמה השיווקית, ועד לתכנית עבודה.

אני לא מגבילה את העבודה איתי. כל מה שנכנס במסגרת הזמן שלנו וניתן לנצל את זה- הרי זה משובח.

4. האם ניתן לקבוע רק שיעורים כפולים איתך?

עד עכשיו התשובה היתה כן. אבל לחודש אפריל אני מרחיבה את האפשרות גם לקבוע איתי שיעור בודד.

כלומר ניתן לקבוע איתי כרגע אחת משתי האופציות:

1. שיעור בודד של 55 דק' - שעלותו 300 ש"ח.

2. שיעור כפול של 110 דק - שעלותו 450 ש"ח.

(תיאום השיעורים איתי נעשה מיד לאחר התשלום. ולמי שיותר נוח - ניתן גם לפרוס לתשלומים)

אם קראת עד כאן ומה שהעליתי בפניך מעניין אותך, מסקרן אותך, או אם בא לך להתחיל להניע תהליך של התפתחות קולית ואישית כזמר/ת, או לטעום איך מרגיש שיעור בודד איתי ומה האפקט שלו - זה רגע טוב ללחוץ עכשיו על הלינק בתגובה הראשונה ולרכוש לך אחד כזה כמתנה לעצמך.

בתגובה הראשונה לוחצים על הלינק לרכישת שיעור אישי איתי.

אם כבר רכשת ורוצה לתאם, או שיש לך שאלות כלליות ניתן להתקשר ל 0544-223-273 או לשלוח הודעה בפרטי.

ועד הפעם הבאה, מאחלת לנו ימים של אהבה, שיח של כבוד הדדי ושקט בגזרה.

שלכם תמיד, הילה.


פיתוח קול

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כמה עולה להפיק שיר \סינגל ?

הרבה אנשים שואלים אותי לגבי המחיר של הפקת שיר האמת שיש מספר מרכיבים שונים למחיר של הפקת סינגל מקורי 1.המפיק - מפיק מוזיקלי בעצם אחראי על הפרוייקט מהשלב של הסקיצה הראשונית ועד עיבוד מוזיקלי מתקדם לרב

Whatsapp-Icon.png
bottom of page